Inspectoratul General pentru Imigrări informează cu privire la simplificarea procedurilor de lucru privind eliberarea documentelor emise cetăţenilor străini și europeni, începând cu 1 ianuarie 2022.
Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2022, structurile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrări nu vor mai solicita, la depunerea documentelor privind reglementarea dreptului de ședere sau de rezidență, după caz, copii ale următoarelor documente: actul de identitate al cetățeanului român/străin eliberat de autoritățile române, scrisoare de acceptare la studii, actul constitutiv al instituției de formare profesională și actul constitutiv al organizației.
De asemenea, nu vor mai fi necesare copii ale certificatului de înmatriculare al societății comerciale, actelor constitutive ale societății comerciale, hotărârii judecătorești de înființare, certificatului cu înscrierile de mențiuni efectuate la O.N.R.C (dacă este cazul), autorizației de funcționare și avizului tehnic de specialitate.
Totodată, atât cetățenii UE/SEE/Confederaţiei Elveţiene cât și cetățenii terți, nu mai sunt obligați să depună copie a certificatului de căsătorie și a certificatului de naștere al copilului, cetățean român/străin, eliberate de autoritățile române.
(Inspectoratul General pentru Imigrări – comunicat de presă din 28 decembrie 2021)
foto:cytonn-photography/unsplash.com