10.8 C
Ploieşti
Saturday, October 16, 2021
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăGDPRPrimirea și soluționarea plângerilor de către ANSPDCP

Primirea și soluționarea plângerilor de către ANSPDCP

Orice persoană care consideră că prelucrarea datelor sale cu caracter personal încalcă prevederile legale în vigoare se poate adresa cu plângere Autorității Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) .

Plângerile trebuie formulate în scris, în limba română sau engleză.

Pentru primirea şi înregistrarea valabilă acestora, este obligatorie furnizarea mai multor date de identificare a petiționarului, ale reprezentantului acestuia și ale operatorului. Plângerile în care nu se precizează datele de identificare obligatorii ale petiționarilor sunt considerate anonime şi se clasează cu această menţiune, fără a se formula un răspuns petiţionarilor.

Este de asemenea obligatorie precizarea detaliată a obiectului plângerii, a demersurilor întreprinse de petiționar la nivelul operatorului reclamat sau al persoanei împuternicite reclamate, a informaţiilor disponibile pentru susţinerea afirmaţiilor, precum şi anexarea de dovezi concludente.

Plângerile care nu au un obiect clar determinat, se resping ca fiind inadmisibile.

Primirea plângerilor la ANSPDCP și analizarea acestora este, de regulă, gratuită. Însă, în cazul în care plângerile sunt în mod vădit nefondate sau excesive, în special din cauza caracterului lor repetitiv, ANSPDCP poate percepe o taxă rezonabilă, bazată pe costurile administrative, sau poate refuza să le trateze. Sarcina de a demonstra caracterul evident nefondat sau excesiv al cererii revine ANSPDCP.

Potrivit raportului său de activitate, în anul 2020 Autoritatea de Supraveghere a primit un număr total de 5082 plângeri, pe baza cărora au fost demarate 296 de investigații.

foto:unsplash.com

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente