După ce în anul 2021 fusese introdusă în codul muncii obligația pentru administratorul judiciar/lichidatorul judiciar ca, în cazul în care angajatorul se află în stare de insolvență, faliment sau lichidare, să elibereze salariaților un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia, printr-o modificare a codului muncii publicată astăzi, 11 ianuarie 2023, este instituit și un termen în acest sens.
Astfel, potrivit modificării, în cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să elibereze salariaților, ÎN TERMEN DE MAXIMUM 60 DE ZILE CALENDARISTICE, un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia, să înceteze și să transmită în registrul general de evidență a salariaților încetarea contractelor individuale de muncă.
În călcarea acestor prevederi va fi sancționată contravențional cu amendă de la 300 la 1.000 lei.
foto:cytonn-photography/unsplash.com