Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă informează agenții economici cu privire la faptul că, începând de astăzi, documentele necesare acordării șomajului tehnic în conformitate cu OUG 111/2021 se vor transmite electronic la adresele de e-mail ale agențiilor județene în raza cărora își au sediul social.
Reamintim că începând cu data de 04 octombrie 2021 şi până la 31 decembrie 2021, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din iniţiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din din Codul muncii, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat şi se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut.
În vederea acordării sumelor necesare plăţii acestei indemnizaţii, angajatorii depun, prin poşta electronică, la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă în raza cărora îşi au sediul social o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere şi de lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.
Documentele se depun în luna curentă pentru plata indemnizaţiei din luna anterioară.
foto:cardmapr/unsplash.com