34.5 C
Ploieşti
Tuesday, July 8, 2025
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăACTUALITATEProcedura de încadrare în sectoarele de negociere colectivă

Procedura de încadrare în sectoarele de negociere colectivă

Procedura de încadrare în sectoarele de negociere colectivă a fost oficializată astăzi, 29 martie, prin publicarea sa în Monitorul Oficial.

Procedura are ca scop informarea părților participante la negocierea colectivă sectorială asupra opțiunii unei unități de încadrare într-un sector de negociere colectivă, și  se realizează prin publicarea pe site-ul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, a cererii de încadrare într-unul din sectoarele de negociere colectivă.

Cererea de încadrare se depune, de către reprezentantul unității în format letric, la registratura MMSS sau se transmite prin poșta electronică a MMSS, la adresa cds@mmuncii.gov.ro.

În vederea depunerii, respectiv a transmiterii electronice a solicitării, reprezentantul unității trebuie să transmită o serie de documente:

  • cerere scrisă pentru publicarea pe site, conform modelului-tip;
  • împuternicire semnată de angajator/patron, în cazul în care persoana care solicită publicarea este alta decât reprezentantul legal al angajatorului/patronului;
  • copie după actul de identitate al reprezentantului legal al angajatorului/patronului sau, după caz, al persoanei împuternicite de către acesta, după caz;
  • copie după certificatul de înmatriculare la Oficiul Național al Registrului Comerțului/ certificatul de înregistrare fiscală;
  • copie după actul de înființare sau actul constitutiv/statutul Beneficiarului, din care să rezulte codurile CAEN aferente domeniilor de activitate economică prevăzute în HG nr. 171/2023 privind stabilirea sectoarelor de negociere colectivă și a codurilor CAEN aferente acestora;
  • declarație pe proprie răspundere, conform modelului-tip, prin care se atestă calitatea de reprezentant legal al angajatorului/patronului sau, după caz, de împuternicit al acestuia, în cazul în care documentele prevăzute anterior se transmit prin e-mail.

În cazul în care, documentele se transmit prin e-mail, Direcția de specialitate competentă, după verificarea acestora, transmite angajatorului/patronului dovada/link-ul cu publicarea solicitării, prin e-mail, la aceeași adresă de poștă electronică de la care s-au primit documentele, în termen de cinci zile lucrătoare de la data primirii solicitării.  În cazul în care, documentele nu sunt corecte sau complete, Direcția de specialitate competentă transmite angajatorului/patronului solicitarea de corectare/completare a acestora, prin e-mail, la aceeași adresă de poștă electronică, în termen de cinci zile lucrătoare de la data primirii acestora.

În termen de cinci zile de la primire, solicitarea angajatorului/patronului, va fi publicată pe site-ul ministerului muncii și solidarității sociale.

foto:tetiana-shyshkina/unsplash.com

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente