25.1 C
Ploieşti
Wednesday, July 9, 2025
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăACTUALITATEPersonalul angajat temporar pe durata stării de alertă poate participa la examen...

Personalul angajat temporar pe durata stării de alertă poate participa la examen în vederea ocupării posturilor pe durată nedeterminată

La 01 aprilie va intra în vigoare legea care prevede posibilitatea organizării unui  examen în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic, a ocupat fără concurs posturi de execuție pe perioadă determinată.

Concret, este vorba despre personalul angajat de către Ministerului Sănătății și unitățile aflate în subordinea și/sau în coordonarea acestuia, Ministerul Afacerilor Interne și unitățile și instituțiile aflate în subordinea, în cadrul și/sau în coordonarea acestuia, autoritățile administrației publice locale și ministerele și instituțiile cu rețea sanitară proprie, precum și instituțiile publice de asistență socială.

Examenul se organizează anterior încetării contractului individual de muncă/raportului de serviciu pe perioadă determinată.

Modalitatea de organizare și desfășurare a examenului se elaborează și se aprobă prin ordin al ministrului sau, după caz, prin act administrativ al persoanei care are competența legală de numire, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Prevederile legii nu se aplică pentru personalul care a ocupat funcții de conducere.

(Legea nr. 70/2022,  privind reglementarea statutului personalului care, în perioada stării de alertă sau a situațiilor de risc epidemiologic și biologic, determinate de pandemia de COVID-19, a fost încadrat pe perioadă determinată, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative)

foto:laura-davidson/unsplash.com

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente