22.7 C
Ploieşti
Thursday, June 24, 2021
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăFiscalitateMFP dezvoltă în premieră aplicații de mobil pentru SPV și extinde accesul...

MFP dezvoltă în premieră aplicații de mobil pentru SPV și extinde accesul la arhiva online

Ministerul Finanțelor Publice anunță că a semnat în luna septembrie co-finanțare europeană în sumă de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru două proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spațiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile și se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor instituției prin intermediul portalului.

Ambele proiecte sunt co-finanțate din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, pentru a îmbunătăți interacțiunea cetățenilor și a mediului de afaceri cu administrația fiscală din România.

La începutul anului viitor va fi lansată licitația pentru achiziția Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual și definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri.

În urma implementării primului proiect, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone şi la tabletă și va dezvolta aplicaţii pentru platformele Android și IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalităţi noi de autentificare în sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop și accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificări automate și dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Cel de-al doilea proiect are în vedere optimizarea și simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva instituției prin intermediul portalului Spațiului privat virtual (SPV).

Prin soluția implementată, Ministerul Finanțelor urmărește reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice și juridice prin reducerea duratei de obținere de către beneficiari a documentelor solicitate de până la 5-7 zile lucrătoare de la solicitare și două drumuri la ghișeu, la 1 zi lucrătoare fără deplasare la ghișeu.

foto:omid-armin/unsplash.com

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente