În contextul în care anunță revenirea la muncă în toate domeniile de activitate, Inspecția Muncii reamintește o serie de reguli pe care atât angajatorul cât și salariatul trebuie să le respecte.
Angajatorul:
– sosește la sediul companiei înainte de venirea angajaților pentru a verifica implementarea măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS COV-2;
– delimitează culoarele de circulație pentru evitarea aglomerației;
– dezinfectează spațiile comune și spațiile de lucru ale angajaților, urmând ca aceștia să contribuie ulterior la menținerea igienei spațiului de lucru;
– verifică aplicarea corectă a benzilor de marcare a distanței minime recomandate în unitățile unde se lucrează cu publicul;
– asigură reinstruirea angajaților ce revin la locul de muncă după o întrerupere a activității mai mare de 30 de zile sau după o perioadă în care și-a desfășurat activitate de acasă.
Și salariatul are o serie de obligații, printre care:
– să nu vină la serviciu dacă are temperatură mai mare de 37,3 grade sau alte simptome ale infectării cu SARS COV-2;
– să poate masca de protecție tot timpul cât se află la locul de muncă;
– să își spele și dezinfecteze mâinile ori de câte ori este necesar;
– să aerisească constant încăperea în care își desfășoară activitatea;
– să dezinfecteze spațiul de lucru, obiectele și instrumentele cu care lucrează;
– să evite staționarea în spațiile comune și să se deplaseze doar pe căile de circulație asigurate de angajator.
foto:adam-niescioruk/unsplash.com




