21.7 C
Ploieşti
Wednesday, July 9, 2025
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăGDPRÎncălcare a GDPR de către un call center. Amendă

Încălcare a GDPR de către un call center. Amendă

Autoritatea Națională de Supraveghere anunță că a finalizat în luna octombrie 2021 o investigație la operatorul Valoris Center S.R.L. în urma căreia s-a constatat încălcarea prevederilor din Regulamentul General privind Protecția Datelor. Operatorul a fost sancționat contravențional cu amendă în cuantum de 9.898,00 lei (echivalentul a 2.000 EURO).

Investigația a fost demarată ca urmare a unei notificări de încălcare a securității datelor cu caracter personal care a fost transmisă de un operator.

Potrivit celor menționate în formularul de notificare, încălcarea securității prelucrării datelor cu caracter personal s-a produs ca urmare a faptului că un angajat call center al Valoris Center S.R.L. (persoană împuternicită de operator) a atașat, dintr-o eroare, către un client al operatorului, un fișier excel conținând datele clienților respectivului operator care au serviciul de Internet Banking.

În cadrul efectuării investigației s-a constatat că această încălcare a condus la divulgarea neautorizată sau accesul neautorizat la anumite date cu caracter personal, cum ar fi adresa de e-mail, nume de utilizator, CNP utilizator, număr de telefon, numele clientului, codul clientului, PIN-ul clientului, fiind afectate de incident un număr de 11169  persoane fizice vizate.

Având în vedere aceste aspecte, s-a stabilit că Valoris Center S.R.L., în calitate de persoana împuternicită de operator, nu a luat măsuri adecvate pentru a se asigura că orice persoană fizică care acționează sub autoritatea sa și care are acces la date cu caracter personal nu le prelucrează decât la cererea sa.

(ANSPDCP – comunicat de presă din 26.11.2021)

foto:austin-distel/unsplash.com

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente