Autoritatea italiană de protecție a datelor a aplicat societății Sky Italia o amendă de 3,3 milioane de euro pentru telemarketing agresiv.
Autoritatea a fost sesizată de clienți care au semnalat că au primit apeluri telefonice nedorite care promovau serviciile Sky atât direct, cât și prin centre de apeluri terțe. Aceste apeluri au fost făcute fără consimțământul clienților, folosind liste neverificate achiziționate de Sky de la alte companii.
„Pentru a desfășura corect activitatea de telemarketing, Sky, la începutul convorbirii telefonice, ar fi trebuit să furnizeze utilizatorului propriile informații de identificare, explicându-i și originea datelor și — numai după obținerea consimțământului — să continue cu propunerea comercială.”
În plus față de amendă, Sky a primit ordin să înceteze prelucrare ulterioară în scopuri promoționale și comerciale efectuate prin intermediul listelor achiziționate de la terți, în absența unei verificări a consimțământului persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor după achiziționarea acestora.
Photo by Katrin Hauf on Unsplash