Vineri au fost publicate normele pentru modificarea procedurii de decontare și de plată a indemnizației kurzarbeit, care a fost astfel pusă în acord cu ultimele modificări ale OUG 132/2020.
Potrivit procedurii, pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizației kurzarbeit, angajatorii depun o cerere la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în a căror rază teritorială își au sediul social.
Cererea va fi datată și semnată de reprezentantul legal și va fi însoțită de următoarele documente:
- copie a deciziei privind reducerea timpului de muncă şi dovada aducerii acesteia la cunoştinţa salariaţilor, prin orice mijloace folosite de angajator în mod obişnuit pentru comunicarea cu angajaţii;
- declaraţie pe propria răspundere a angajatorului, din care să reiasă faptul că reducerea activităţii este justificată de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioară aplicării măsurii sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel puţin 10% faţă de luna similară sau faţă de media lunară a cifrei de afaceri din anul 2019; în cazul unei societăţi nou-înfiinţate în perioada 1 ianuarie-15 martie 2020, din declarație trebuie să reiasă diminuarea cifrei de afaceri realizate în raport cu luna anterioară aplicării măsurii de reducere a activității;
- copia acordului încheiat cu organizaţia sindicală îndreptăţită să negocieze contractul colectiv de muncă la nivel de unitate/reprezentanţii salariaţilor; acolo unde acestea nu există, dovada informării salariaţilor;
- lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizaţie;
- copie a documentelor de plată a salariilor, cu evidenţierea plăţii indemnizaţiei.
În situația în care intervin modificări ale programului de muncă, angajatorul depune la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană, respectiv a municipiului București, în raza căreia își are sediul social, copii de pe toate deciziile privind reducerea timpului de lucru, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile și drepturile salariale aferente, din perioada de 30 de zile calendaristice și copii de pe comunicările acestora către salariat.
Angajatorii, prin reprezentanții legali, sunt răspunzători pentru corectitudinea și veridicitatea datelor înscrise în documentele depuse.
În situația identificării unor inadvertențe în documentele depuse, precum și în situația în care documentele depuse sunt incomplete, agențiile pentru ocuparea forței de muncă solicită angajatorilor clarificări scrise și/sau prezentarea de documente suplimentare.
Plata indemnizației se face prin virament în conturile deschise de angajatori la instituțiile de credit.
Pentru depunerea în format electronic a cererilor şi a documentelor se pot folosi modele de cereri şi formulare electronice publicate pe platforma Punctul de contact unic electronic sau pe platforma aici.gov.ro.
foto:kelly-sikkema/unsplash.com