Ieri a fost publicat ordinul ministrului muncii prin care sunt aprobate modelele documentelor prevăzute în OUG 147/2020. Reamintim că prin această ordonanță se instituie posibilitatea acordării de zile libere pentru părinți în noul an școlar, în situația limitării sau suspendării activităților didactice care presupun prezența efectivă a copiilor, ca urmare a răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2.
Concret, ordinul conține:
- modelul cererii de acordare a zilelor libere (cererea se formulează de părintele care îndeplinește cerințele legale și se depune la angajatorul acestuia);
- modelul declarației pe proprie răspundere a celuilalt părinte, din care reiese că:
- nu a solicitat la locul său de muncă zilele libere ce i s-ar cuveni în temeiul ordonanței de urgență;
- nu se află în este în concediu pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap; în concediul fără plată luat în situația „lunii celuilalt părinte” sau în concediul pentru îngrijirea copilului cu dizabilitate, până la vârsta de 7 ani;
- nu se află în concediu de odihnă sau fără plată;
- nu are calitatea de asistent personal al vreunuia dintre copiii aflați în întreținere;
- nu se află în șomaj tehnic;
- realizează venituri din salarii și asimilate salariilor, venituri din activități independente, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activități agricole, silvicultură și piscicultură, supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Codului fiscal.
Zilele libere se pot acorda părinților pe perioada stării de alertă și după încetarea acesteia, dar nu mai târziu de finalizarea cursurilor anului școlar 2020-2021.