Având în vedere situația epidemiologică actuală și pentru asigurarea desfășurării activităţii de înregistrare în registrul comerţului în condiţii de siguranţă sanitară şi cu protecţia solicitanţilor serviciilor publice, executivul a menținut până în luna august 2021 aplicarea următoarelor măsuri:
- activitatea oficiilor registrului comerţului de pe lângă tribunale se derulează, în principal, prin mijloace electronice şi prin corespondenţă, în condiţiile legii;
- activitatea de lucru cu publicul la ghişeele instituţiei se derulează, în continuare, pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracţionat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spaţiile afectate lucrului cu publicul;
- declaraţiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poştă şi curier. Declaraţiile pe proprie răspundere pot fi şi în formă autentică, certificată de avocat sau date la oficiul registrului comerţului;
- specimenul de semnătură, acolo unde legea prevede, se transmite la oficiul registrul comerţului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui înscris sub semnătură privată, fără nicio altă formalitate sau se poate da la oficiul registrului comerţului.
(OUG nr. 195/2020 privind măsuri în domeniul registrului comerţului)
foto:unsplash.com