18 C
Ploieşti
Tuesday, August 16, 2022
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăFiscalitateFurnizorii de servicii poștale de trimitere contra ramburs va transmite lunar anumite...

Furnizorii de servicii poștale de trimitere contra ramburs va transmite lunar anumite informații către ANAF

Printr-o ordonanță de urgență publicată ieri în Monitorul Oficial, se prevede că , în scopul asigurării conformării fiscale, furnizorul de servicii poștale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectării inviolabilității secretului corespondenței, să furnizeze lunar organului fiscal central informații referitoare la trimiterile poștale care au ca particularitate achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate.

Informațiile referitoare la trimiterile poștale se referă la:

  • numărul de înregistrare și data trimiterii poștale;
  • datele de identificare a expeditorului;
  • numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare;
  • adresele de expediție, respectiv livrare;
  • contravaloarea bunului livrat.

Perioada de stocare a acestor informații este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat după împlinirea acestui termen.

Furnizorul de servicii poștale urmează să informeze persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate privind transmiterea acestora către organul fiscal central. Persoanele ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate beneficiază de toate drepturile prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor).

Potrivit unor precizări publicate de ANAF, prin această măsură se urmărește identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line.

Fiscul mai arată că prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxelor și impozitelor aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective. Datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului.

Photo by RoseBox رز باکس on Unsplash

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente