30.6 C
Ploieşti
Tuesday, July 8, 2025
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăRelatii de muncaÎn luna februarie Inspecția Muncii derulează o campanie națională de promovare a...

În luna februarie Inspecția Muncii derulează o campanie națională de promovare a negocierii colective în IMM-uri

Inspecția Muncii anunță ă în luna februarie  derulează o campanie națională de promovare a negocierii colective în IMM-uri.

Acțiunea are în vedere informarea angajaților/lucrătorilor și angajatorilor cu privire la obiectul negocierii colective, participarea și reprezentarea părților în negocierea colectivă, procedura de negociere și efectele contractelor colective de muncă, precum și principalele beneficii ale negocierii colective, întrucât încheierea contractului colectiv de muncă are ca scop promovarea unor relații de muncă echitabile care să asigure securitatea socială a salariaților, ceea ce poate să prevină și să limiteze conflictele de muncă.

Negocierea colectivă este obligatorie la nivelul unităților care au cel puțin 10 angajați/lucrători.  Inițiativa negocierii colective aparține oricăruia dintre partenerii sociali.

În cazul în care există încheiat un contract colectiv de muncă în vigoare, inițiatorul negocierii colective, poate iniția negocierea cu cel puțin 60 de zile calendaristice înaintea expirării contractelor colective de muncă sau a expirării perioadei de aplicabilitate a clauzelor stipulate în actele adiționale la contractele colective de muncă.

În cazul în care într-o unitate nu există un contract colectiv de muncă, angajatorul sau orice altă parte îndreptățită să participe la negocierea colectivă poate iniția negocierea contractului colectiv de muncă în orice moment.

foto:giulia-may/unsplash.com

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente