Potrivit unui ordin al Ministerului Mediului publicat astăzi în Monitorul Oficial, serviciul «eTAX — comunicare AFM online», existent pe site-ul instituției va putea fi folosit pentru comunicarea actele administrativ-fiscale și altor acte emise în formă electronică de către AFM. În cazul utilizării eTAX nu se mai utilizează și altă modalitate de comunicare.
În cazul comunicării prin serviciul «eTax — comunicare AFM online», actele se consideră comunicate în termen de 15 zile de la data punerii la dispoziția contribuabilului a documentului în eTAX. Acest termen începe să curgă din ziua următoare datei punerii la dispoziția contribuabilului a documentului.
De asemenea, actele se consideră comunicate și în cazul în care contribuabilul renunță la serviciul «eTax — comunicare AFM online», dacă renunțarea se efectuează anterior împlinirii termenului de comunicare.
Actele administrativ-fiscale ori alte acte emise de AFM se semnează cu o semnătură electronică calificată, fiind valabile fără semnătura persoanelor împuternicite ale Administrației Fondului pentru Mediu, potrivit legii, și fără ștampila instituției.
Actele administrativ-fiscale ori alte acte emise de Administrația Fondului pentru Mediu în executarea legii ce pot fi comunicate prin intermediul eTAX sunt prevăzute expres în actul normativ: 1. Decizie referitoare la obligațiile de plată accesorii la Fondul pentru mediu 2. Titlu executoriu 3. Somație 4. Decizie de încetare a măsurilor de executare silită 5. Certificatul de atestare privind obligațiile la Fondul pentru mediu 6. Fișe de declarații și încasări 7. Răspunsul AFM la cererea de înregistrare în Registrul AFM-APR 8. Notificări 9. Informări 10. Anunțuri.
foto:myriam-jessier/unsplash.com