34.5 C
Ploieşti
Tuesday, July 8, 2025
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
AcasăACTUALITATEMăsuri de informare a consumatorilor cu privire la insolvența persoanelor fizice

Măsuri de informare a consumatorilor cu privire la insolvența persoanelor fizice

Un Ordin al ANPC care va intra în vigoare la mijlocul lunii septembrie, prevede în sarcina prestatorilor de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și a caselor de amanet, obligația de a  afișa o plachetă informativă, pentru a le oferi consumatorilor posibilitatea să afle informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile insolvenței persoanelor fizice.

Placheta se afișează în câmpul vizual al consumatorului, la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului, lângă orarul de funcționare sau lângă casele de marcat. Placheta va avea asociat codul QR cu referință către secțiunea Insolvență persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

De asemenea, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet care administrează site-uri de vânzări produse și servicii vor fi obligați să afișeze pe prima pagină a site-ului — home page o pictogramă ce va avea asociat un link cu referință externă către secțiunea Insolvență persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Photo by Giulia May on Unsplash

- LegalEasy -spot_img

Cele mai populare

Comentarii Recente