Reguli de bună purtare sanitară pentru clienții restaurantelor și cafenelelor

0
1911

Prin Ordinul Ministrului Sănătății nr. 1.493/2020 a fost aprobată norma privind stabilirea măsurilor specifice de prevenire a răspândirii  virusului SARS-CoV-2 în unităţile de alimentaţie publică de tipul restaurantelor şi cafenelelor din interiorul clădirilor, precum şi în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor.

Regulile stabilite sunt destinate cu prioritate operatorilor economici din sectorul alimentaţiei publice, însă există și o serie de reguli care îi vizează pe clienți.

Astfel, la intrarea în unitatea de alimentaţie publică este obligatorie efectuarea triajului observaţional al clienţilor. Accesul clienţilor cu semne vizibile de infecţie respiratorie este interzis.

Este obligatorie purtarea măştii de către clienţi în cazul deplasării în zonele comune ale unităţii de alimentaţie publică.

Este interzis transferul meniurilor, solniţelor, olivierelor şi al altor obiecte de pe o masă pe alta.

Se interzice consumul de produse stând în picioare, pentru a minimiza circulaţia clienţilor în interiorul unităţii.

Se interzice consumul de alimente sau băuturi la scaunele situate la bar şi este limitată interacţiunea persoanelor stând în picioare.

În cadrul unităţii de alimentaţie publică sunt interzise activităţile de divertisment (dans).

Clienții sunt încurajați să efectueze plata cu cardul, fie la casă, fie către personalul de servire.

Numărul maximum de clienți care stau la aceeași masă este de 6; excepţie de la această regulă fac membrii de familie.

Ocuparea locurilor de către clienți se va face cu rezervare anterioară sau cu înscriere la sosire în registrul special întocmit, astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate şi să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariţiei unui caz de îmbolnăvire printre clienţii localului.  Excepţie fac clienţii unităţilor de alimentaţie publică ce deservesc unităţi de cazare, unde rezervarea se poate face pe baza numărului camerei unde sunt cazaţi.

Este limitat accesul clienţilor la produsele şi preparatele din vitrinele deschise sau bufete situate în spaţiile de servire şi consum, acestea fiind servite de personalul restaurantului.