Este obligatoriu ca o întreprindere să organizeze serviciu intern de prevenire şi protecţie?

0
315

În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 250 de lucrători, angajatorul este obligat să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie în domeniul sănătății și securității în muncă.

Serviciul intern trebuie să fie format din lucrători care au încheiat contract individual de muncă cu normă întreagă, care au  studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic și au absolvit un curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu o durată de cel puţin 80 de ore.

Legea prevede condiții suplimentare pentru conducătorul serviciului intern de prevenire şi protecţie.

Serviciul intern de prevenire şi protecţie se organizează în subordinea directă a angajatorului ca o structură distinctă, iar lucrătorii din cadrul său trebuie să desfăşoare numai activităţi de prevenire şi protecţie şi cel mult activităţi complementare cum ar fi prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului.

Când angajatorul îşi desfăşoară activitatea în mai multe puncte de lucru, serviciul de prevenire şi protecţie trebuie să fie organizat astfel încât să se asigure în mod corespunzător desfăşurarea activităţilor specifice.

În cazul în care serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute de lege, angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.

Sursă foto: Unsplash.com