Sprijin financiar pentru telemuncă. Modificarea regimului juridic

0
224

Prin OUG 132/2020 s-a stabilit ca pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă se acordă, o singură dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziţionării de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă.

OUG 132/2020 limita aplicarea acestui ajutor financiar la acele activități prestate în perioada stării de urgenţă.

Prin Legea nr. 282/2020 de aprobare a OUG 132/2020 publicată ieri în Monitorul Oficial și care va intra în vigoare în data de 12 decembrie, s-a stabilit însă că suma se acordă angajatorilor, pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau a stării de alertă pentru cel puţin 15 zile lucrătoare.

Așadar, devin eligibili pentru ajutorul financiar toți acei angajatori care au prestat și/sau prestează activități de telemuncă după terminarea stării de urgență, atât timp cât starea de alertă este încă în vigoare și dacă este îndeplinită condiția legată de durata activității de telemuncă, respectiv 15 zile lucrătoare.   

Reamintim că modalitatea de acordare şi categoriile de bunuri ce pot fi achiziţionate au fost stabilite prin Ordinul Ministrului Muncii nr. 1376/2020.

Ajutorul financiar nu se acordă angajatorilor care au transmis în registrul general de evidenţă a salariaţilor datele privind elementele raportului de muncă, prin care s-a stabilit desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă, după expirarea termenului legal de înregistrare a modificării.

Sursă foto: Tirza Van Dijk Unsplash.com