Limitarea publicității comportamentale în rețelele de socializare

0
1414

Pe 27 octombrie 2023, Autoritatea Europeană pentru Reglementarea Datelor (EDPB) a adoptat o decizie prin care a instruit Autoritatea de Supraveghere a Datelor din Irlanda  și să impună societății Meta (care deține Facebook și Instagram) o interdicție asupra prelucrării datelor personale în scopuri de publicitate comportamentală pe baza existenței unui contract și  existenței unui interes legitim (nefiind deci necesar consimțământul persoanelor vizate).

Se urmărește astfel limitarea ariei de prelucrare a datelor cu caracter personal ale utilizatorilor în scopul furnizării de publicitate comportamentală .

Publicitatea comportamentală presupune urmărirea utilizatorilor atunci când navighează pe internet și realizarea, în timp, a unor profiluri care, mai târziu, sunt utilizate pentru a oferi acestora publicitate adaptată intereselor lor.  Această practică, foarte eficientă pentru furnizorii de publicitate, nu trebuie să prejudicieze dreptul persoanelor la viață privată și la protecția datelor.

Societatea Meta a reacționat la decizia EDPB și a menționat că pe viitor va obține consimțământul utilizatorilor pentru prelucrările de date în scopul publicității comportamentale.

Sursa: https://edpb.europa.eu/

Imagine: Markus Spiske, Unsplash.com